Bild

Bild
(lånad bild http://www.mythailandholiday.net/)

lördag 18 juli 2015

Centara Afternoon Tea

Centara Hotel här i Hua Hin var det första hotellet som byggdes i staden och är välkänt för sitt Afternoon Tea. Vi tog en liten tur ner dit för att testa om det var ett välförtjänt rykte. Och det var det! Herrejesus vilken buffé av läckerheter. Och ministorlekar på allt så att man kunde få sig en smakbit av det mesta. 


Min strategi såg ut som så att jag började med en omgång matigare munsbitar, fanns typ wraps, minismörgåsar med olika fyllningar, små pizzor. Med andra ord endast sådant som jag inte tål. Men vid sådana här tillfällen unnar jag mig och tar smällen sedan. Efter att ha grundat lite gick jag direkt på desserterna och körde två vändor för att sedan runda av med frukt doppade i chokladfontänen. På så sätt kände jag mig nästan lite nyttig dör på slutet:)

Omgång nr 1

Mätta efter en toppenbuffe! 

Efter buffén tog vi en liten runda i hotellpatken.



Parken på Centara är väldigt spektakulär med figurklippta buskar och träd överallt. 


Afternoon Tea på Centara är ganska dyrt i Thai-mått mätt, 700 tbh plus serviceavgift så totalt ca 200 SEK per person. I svenska mått inte så farligt. Och det var helt klart värt det. Otrolig buffé och vackra omgivningar, hotellet byggt i gammal engelsk kolonial-stil och parken väldigt välskött. Vet inte om buffen är samma helg som veckodag men vi var där en lördag och jag har hört rykten om att det ska vara extra mycket choklad på buffén då. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar