Bild

Bild
(lånad bild http://www.mythailandholiday.net/)

fredag 10 juli 2015

TGFS - Thank God For Snickers

Snickers måste ju ändå vara Guds gåva till mammorna! När man har som mest behov av snabb energi och inte har möjlighet att ge sig iväg på matjakt i skafferiet så är Snickers en helt gudomlig lösning! Både jag och Melker blev ju sjuka samtidigt, och som vanligt när jag blir febrig och sjuk så sätter det sig i magen för mig eftersom jag utrustats med en sådan problem-mage. Jag har haft sådana otroliga magkramper så fort jag försökt äta något. För att orka med att ta hand om en sjuk prins har jag alltså gått på Snickers-diet! Till och med kl 02 inatt slank det ner en i samband med en febertopp som behövde kapas! Slutsats: alltid bra att ha en Snickers i skjortärmen (eller på sängbordet).


Melker har varit mycket bättre idag, aningen febrig och lite medtagen av att ha varit sjuk. Typiskt nog var det den varmaste dagen på flera veckor vilket var rätt jobbigt när man redan ligger minus på vätskekontot. Men vi tog oss igenom det också:)

Något som också är bra att ha i skjortärmen när man har sjuklingar i hemmet är fruktglass! 

Vi tog till lite mamma-gjord fruktglass för att kyla ner oss. Denna är gjord på banan och ananas i toppen och mango och papaya i botten. 

När Melker är febrig brukar han inte vara särskilt sugen på mat. Då brukar jag försöka ge honom lite matigare småplock och mellanmål. Ex French toast, smoothie som jag mixar frukt, havregryn och is och kall gröt med lite kanel och frukt i. 

Dessa "franska riddare" som jag kallar dom, gör jag på ett ägg+en extra äggula och strör över lite kanel, vispar upp, dränker franskbröd i smeten och steker sedan i olivolja. Blir jättegott och Melker tror att han äter toast och allt är frid och fröjd! 

Mmmm inte så tokigt detta! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar