Bild

Bild
(lånad bild http://www.mythailandholiday.net/)

fredag 11 september 2015

Hipp hurra för pappan som har födelsedag!

Idag var det pappan i familjens tur att fylla år! Traditionsenligt fick han plätt-tårta till frukost. Jag hade mango i fyllningen, det var gott men vi konstaterade att jordgubbar är godare. 

Prinsen redo att hugga in! 

Jag stekte plättarna igår kväll när resten av familjen gått och lagt sig. Det är bananplättar (1 banan+2 ägg per person + lite kanel) stekta i kokosolja och sedan gjorde jag fyllning av mosad mango i det första lagret och grädde i lager nr 2 samt på toppen. Garnerade även med lite mangobitar.

Förutom pappa-firande har jag hunnit med ett återbesök hos hudläkaren. Fick veta att jag använt mina mediciner lite fel. Inte helt lätt när det är massvis med olika krämer och vätskor och i instruktionerna står det något annat än vad läkaren sade. Jag blev förvirrad och blandade ihop det lite. Men det hade, trots detta, blivit mycket bättre. Efter mitt läkarbesök pasade vi på att inhandla lite nya leksaker till Melker medan han sov middag. Det är underhållning inför resan nästa vecka. Vi har fortfarande några inköp kvar att fixa undrat helgen.

Dagen till ära fick pappa hjälp att göra armhävningar! 

Födelsedagsmiddag i sin enkelhet som bestod av hämtsushi. 

2 kommentarer:

  1. Verkar som Melker instruerar pappa: Så här skall Du göra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, pappan är en lyckans ost som har en egen liten PT! :)

      Radera