Bild

Bild
(lånad bild http://www.mythailandholiday.net/)

lördag 7 mars 2015

Shorts-verkstad!

Idag har jag tömt mina garderober och packat ner det som ska ner till källaren och gjort en preliminär packning av Thailands kläderna. Jag kommer såklart hinna gå igenom klädhögarna några gånger till innan resan och inse att minst en tredjedel är överflödigt och kan lämnas hemma. Jag hittade även en del plagg som var redo att åka till klädinsamlingscontainern. Och några byxor som kunde göra sig bättre som shorts.



Kalle åkte till Needs4kids på Backaplan och köpte den resesulkyn vi bestämt oss för, Baby Jogger Vue och en resväska till den. Prinsen verkade nöjd vid provturen i vardagsrummet, dock känns barnets sikt väldigt begränsad i bakåtvänt läge om man samtidigt vill ha suffletten lite nerdragen. Ett minus såklart, men vi kommer att köpa ett paraply/parasoll till och jag tror och hoppas att det kommer att lösa problemet.

Nöjd liten herre i sin nya Sulky, framåtvänd!

Och bakåtvänd!

I eftermiddag har jag packat inför min och Melkers resa norrut imorgon. Herregud vad mycket att tänka på bara för några dagar! Jag kommer bli ett sådant packningsproffs känner jag☺️. Vi flyger till Luleå imorgon och åker vidare därifrån med tåget till Gällivare. Det blir en riktig heldag på resande fot, passar på att öva lite light inför vår långresa nästa vecka. Håller tummarna att Melker klarar tryckutjämna vid starten! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar