Bild

Bild
(lånad bild http://www.mythailandholiday.net/)

måndag 23 mars 2015

På promenad genom stan (Hua Hin)

Idag fläktade vinden rätt skönt och vi bestämde oss för att ta en prommis in till centrum. Detta är ingen barnvagns-vänlig stad så vi lämnade sulkyn och tog Melker i bärsele. Det gick helt ok, men efter några timmar i selen var han otroligt less. Han ville bara ner på marken och upptäcka saker på egen hand. Förstår honom, stackarn har ju så mycket spring i benen. 

Vi fick i alla fall kollat upp barnmats utbudet i stan. Inget att hurra över men det fanns några olika burkar från Heinz och klämmisar från Peachy på Tesco som kändes ok. Peachy är Thailändskt och där fanns 4-5 olika varianter. Vi köpte en av varje sort. Endast en var som våra klämmisar hemma, ett mellanmål. De andra varianterna var mer som en måltid, typ kyckling med majs och sötpotatis och liknande. Hittade även någon form av kex gjorda på ris, sötpotatis och pumpa. Spännande att se vad lille herrn tycker!
Peachy! 

Igår när vi var på Tesco och handlade så hade vi delat upp ansvaret så att Kalle hade hand om kundvagnen och väskan med värdesakerna och jag hade prinsen och sulkyn. Vi strosade på och helt plötsligt märker jag att jag bara har koll på ett av mina ansvarsområden, prinsen. Paniken steg och jag försökte fundera ut när jag sett den senast. Vi återfann i alla fall sulkyn välbehållen vilket var otroligt skönt, men det hann allt bli lite svettigt! Puh! 

Vi visade även prinsen havet! Han blev överförtjust! 

Nöjd liten kille som genast började plocka och packa ur mammans resväska när vi kom hem på eftermiddagen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar