Bild

Bild
(lånad bild http://www.mythailandholiday.net/)

fredag 13 mars 2015

Vaccinationer

Inför resan har Melker tagit Hepatit B, två doser samt en dos Hepatit A, som extra utöver vaccinationsprogrammet. Idag har vi varit på BVC och tagit MPR-sprutan (mässling, påssjuka och röda hund) som man annars får vid 1 år, vi fick med andra ord tidigarelägga den med ca 3 månader nu inför resan. I övrigt har Melker inte vaccinerats extra för resans skull.

Jag och Kalle var kanske aningen sent ute med våra vaccinationer som vi tagit i veckan som gick. Jag behövde uppdatera min stelkramp och en dos Hepatit B. Vi valde även att ta Dukoral, mot kolera, två doser. Tyvärr ges inte Dukoral till barn under 2 år, så Melker får klara sig utan. Men så länge jag fortfarande ammar får han visst skydd via mig. Japansk hjärnhinneinflammation får man inte ta som ammande så den gick bort för mig.

Frukost on the go! Mot BVC!

Känner mig alltid som Judas när vi ska iväg till BVC för vaccinationer. Stackars Lillen, intet ont anande. Men det gick bra, trots att denna sprutan skulle göra lite ondare än de tidigare han fått. Jag brukar lägga på ett Emla-plåster på hans ben innan vaccination för att lindra smärtan från sticket och smärtan i mamma-hjärtat. Han fick även lite sockerkösning precis innan sticket och jag hade förberett Ipaden med Babblarna. Babblarna funkar verkligen mot allt! 

Babblarna for president!

Jag hann även med lite shopping, prinsens resegarderob uppdaterades med lite svala linnekläder från Lindex! 
Prinsen mannekängar i nya kläderna! 

Prinsen hjälpte såklart till med packningen, mamma packade ner och prinsen packade upp! Lagom charmigt tyckte mamman😊.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar