Bild

Bild
(lånad bild http://www.mythailandholiday.net/)

måndag 16 mars 2015

Är vi redo?!


Imorgon är det alltså dags! De senaste dagarna har varit minst sagt intensiva! Det har packats, tvättats och städats och städats! Jag har liksom städat så mycket att händerna är alldeles trasiga! Allt tar ju dessutom liiiite längre tid när man har en liten prins! Igår städade jag till klockan två på natten och prinsen var oförskämt pigg redan innan klockan slagit sju imorse så det var bara att skutta upp! Äsch, nog gnällt om det! 
Prinsen ser lite skeptisk ut.. Mamman ser redo ut! 

Vi har köpt med oss en del barnmat för att göra saker och ting lite smidigare. Det finns alldeles säkert bra alternativ i Thailand men innan vi kommit i ordning och så kan det vara skönt att ha ett litet förråd med sig. Vi köpte 3 pkt gröt, 3 pkt välling, 6 st grötklämmisar och 8 st barnmatsburkar. Gröt och välling har vi fått höra kan vara svårt att få tag på så jag tyckte det kändes tryggt att ta med. Räknar med att gröten räcker ca 1 1/2 - 2 månader och vällingen ca 2 1/2 månad. Välling känns så smidigt att ha som backup, ex på själva resan relativt kladdfritt, han kan dricka det själv och det är lättare att få i sig en flaska välling än en tallrik gröt om man är övertrött eller sjuk. Barnmatsburkarna är bara tänkt tills vi kommer i ordning lite så jag tyckte 8 st var lagom, snudd på i överkant. Grötklämmisar är ju för himla smidigt att ha med som mellanmål, dock ser vi det mer som fruktmellanmål än grötmellanmål. Tänker att det blir lite matigare än en fruktklämmis. 


Det blir spännande att se hur det kommer att gå med min mat imorgon, jag med mina special, gluten- och laktosfritt.

Inför resan köpte jag loss två kassar leksaker på Blocket. Vi ska såklart inte ta med oss allt. Några utvalda leksaker får följa med som underhållning och resten får vänta i förrådet tills vi kommer hem igen. Tyckte det var riktigt värt att köpa begagnat, vi fick riktigt mycket värde för pengarna och prinsen får några nya leksaker han inte sett med sig istället för om vi hade köpt nya och kanske bara kunnat köpa 2-3 stycken. Och så har vi såklart laddat upp med lite prinsen-snacks, några påsar Puffits. Och hörlurar så att han kan lyssna på Babblarna utan att driva de andra passagerarna till vansinne (det är nämligen bara en låt som går hem). 

Packningen under kontroll! 

Nu ska jag gå och krypa ner bredvid min febriga lilla prins. Oturligt nog har han fått feber nu igen, mätte 39.4 grader precis innan han gick och lade sig för kvällen. Stackarn! Riktig resfeber kan man säga. Håller tummarna att han sover bort den! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar