Bild

Bild
(lånad bild http://www.mythailandholiday.net/)

måndag 30 mars 2015

Prinsenstorkok och anti-myggräd

Dagens mission har varit att storhandla och göra ett storkok till prinsen. Barnmatsutbudet är som jag tidigare nämnt, ganska fattigt. Vi var nere på Market Village och tog en middag och shoppade i eftermiddags. Förutom mat till storkoket blev det även myggdödar-utrustning för en halv förmögenhet. vi har köpt på oss en lampa som drar till sig mygg och dödar, myggradarsprej och ytterligare en variant man sticker i kontakten. Vi har lite mygg som vi vill bli av med. 

Sedan jag nattat prinsen har jag stökat i köket. Jag lagade kyckling med sötpotatis, morötter och kokosmjölk. Smaksatte med vitlök och örter. Det blev faktiskt väldigt gott, hoppas lille direktörn godkänner det:) Det blev ca 7st prinsenportioner. Hemma ger vi honom iprincip bara ekologiskt, men det är nog bara att glömma här. Ekologiskt verkar inte riktigt vara deras grej.. Medans jag lagade mumsade jag på bananer med Nutella och kockoschips, så underbart gott! 

I övrigt har vi badat och lekt idag.
Redo för bad! 

Av någon anledning får Melker panik när man sätter på honom skor, han verkar liksom rädd för skorna när de sitter på fötterna. Det är så sött och väldigt konstigt samtidigt. Vi försöker skoträna lite då och då för att vänja honom. 
Skoträning pågår! (Otroligt skeptisk blick)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar