Bild

Bild
(lånad bild http://www.mythailandholiday.net/)

onsdag 1 april 2015

Härliga vardagslunk!

Ni som följer oss undrar säkert vad som hände, "va inget inlägg igår??!" Vi hade en strulig natt natten mot igår så hela familjen tog en väldigt tidig kväll igår. Med strulig menar jag här att vi hade en liten kille som sov väldigt oroligt och drömde massa mardrömmar. På senaste har han drömt mycket mardrömmar. Vi misstänker att det är en kombination av att han precis gått in i ett nytt utvecklingssteg i kombination med den omställning resan inneburit. Nya miljöer, nya dofter, nytt klimat att vänja sig vid, nya och massor med intryck hela tiden. Förhoppningsvis går det över väldigt snart. 

Gårdagen var snarlik idag. Jag lagade god pannkaksfrukost, majspannkakor, mums! Eftersom jag har lite svårt att hitta något glutenfritt bröd här känns pannkakor som ett bra substitut. Vi har ju heller ingen ugn så baka eget går bort. Vi har fått in en motionsrutin innan frukost, vi går iväg, en i taget och simmar lite varje morgon och kör lite styrkeövningar. Skönt! 

Topping: Nutella, banan och kockoschips. 

Vi brukar bada med Melker på förmiddagen runt kl 9-10, innan det blir för varmt. Och sedan på eftermiddagen runt kl 15.30, när det blivit lite svalare. Under dagen brukar vi leka på gräsmattan i skuggan av palmerna och på terrassen under markisen. När det är som varmast, mellan kl 12-15, sover han oftast sin lite längre lur. Sedan försöker vi hitta på någon inneaktivitet för att minimera tiden han är utomhus när det är som varmast. Idag var Kalle inne med Melker medan han sov och jag fick sitta ute i skuggan och läsa och ta det lugnt. Vi turas om lite om att ha "prinsen-jour". 

Melker går mer och mer. Han ställer sig upp och tar några steg, oftast 5-10 st, faller och sedan upp igen. Han tar sig fortfarande runt i huvudsak genom att krypa men det blir mer och mer prommenerande, roligt! 
Länkar visar prinsen med lite spring i benen:


Vi hade vår första städning som vi beställde tidigare i veckan, igår. Funkade jättebra, de tog hela huset på ca 30 min. Dammsugningen, våttorkning av golv, diskning och dammtorkning samt rengöring av toaletter och soptömmning. Hur bra som helst! 

Detta känns extra roligt nu när jag lagat och fryst in mat till Melker. Tajmingen hade nog inte kunnat vara sämre!

1 kommentar:

  1. Ja, jag undrade just vad som hänt. Väldigt fina filmklipp på Melker, när han går. Fantastiskt.
    Ge honom en kram från mig

    SvaraRadera