Bild

Bild
(lånad bild http://www.mythailandholiday.net/)

söndag 12 april 2015

Molnigt och lite regn! Ljuvligt!

När vi vaknade imorse regnade det till vår stora förvåning! Har inte sett regn på nästan en månad! Regnade lite de första dagarna och sedan har det varit strålande sol hela tiden! Det kom dock bara en skur. Men molnen dröjde sig kvar till mammans stora glädje. 


Vi passade på att göra en liten utflykt till stan och se Day Market. Vi åt hamburgare på ett litet hak nere i stan. Supergoda hamburgare som de grillade på utegrill. Som jag tidigare nämnt blir alla thailändare så förtjusta när de ser en bebis. De som jobbade på hamburgerstället lade beslag på prinsen med en gång och började bära runt honom. Jag hörde att de snackades om någon kaka och blev på min vakt. Det visade sig att de ville ge honom någon slags kaka med chokladfyllning. Som tur var hann jag sätta stopp för det. Det var ju såklart i all välmening från deras sida men inte helt optimalt till en tiomånaders som aldrig ätit något riktigt socker. 
Pappa och prinsen på burgarestället!

En glad liten prins!

Efter några timmar i stan blev prinsen jätteless och jättegnällig och vi tog taxi hem. Så fort vi kom hem blev han som förbytt och lekte och var så glad och nöjd. Ibland känns det som han redan kommit in i trotsåldern:)

Vill förtydliga att det fiffiga med den take away restaurangerna i området erbjuder, som jag skrev om igår, är alltså att de kommer hem med maten på bricka och dukar upp med tallrikar och skålar. Och de kommer och hämtar upp disken senare. Hur smidigt som helst! 

Imorgon börjar Songkran, nyårsfirande enligt österländsk astrologi. Det blir några blöta dagar då man under firandet kastar vatten på varandra. Jag är lite orolig att alla restauranger och affärer ska hålla stängt eftersom vi inte bunkrat upp. Håller tummarna att inte alla är lediga under helgdagarna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar