Bild

Bild
(lånad bild http://www.mythailandholiday.net/)

söndag 19 april 2015

Helgen!

Gårdagens inlägg, sammanfattningen av vår första månad, har uppdaterats lite då jag var lite för trött igår insåg jag när jag slängde ett öga på det idag. 

Helgen har varit härlig! Det har ätits en hel del bla pannkakor och annat gott! I fredags valde vi den mexikanska restaurangen här mittemot vårt område och åt deras fantastiska Chili con carne! Prinsen var otroligt fascinerad av hundarna, det fanns fyra stycken. Väldigt tacksamt tyckte mamman och pappan som fick äta middagen i lugn och ro medan hundarna stod för underhållningen med sin blotta närvaro. Även Kalle fick visa sin goda hand med hundarna. Han misstänker att det var dessa hundar som attackerade honom härom dagen. Nu har de iallafall slutit fred.
Kalle har blivit en hundens man sägs det! 

Igår besökte vi Kiddyland i köpcentret. Glömde dock ta med kameran. Synd, för det var så roligt att se Melkers min när han fick testa sitta i de olika leksaksbilar/tåg som fanns. Han åkte en minikarusell, ett tåg som gick runt i en bana. Han var så nöjd, lille prinsen! Nästa gång vi går dit får vi se till att vara beredd med kameran. 

När vi går och käkar tar vi med oss egna möbler:)

Prinsen undersöker restaurangen! 


Underbar fish and chips

Prinsen fick dricka färsk kockosnöt för första gången i sitt liv. Han var lite skeptisk men kunde ändå inte sluta dricka, så gulligt. 

Jag fick för mig att jag skulle ta vara på kockosen som sitter efter kanterna, gröpa ut och riva den. Efter mycket blod, svett och tårar kunde jag konstatera att det var mycket jobb för lite kockos:) 

Använde i alla fall det lilla och gjorde bananplättar med kockos till mellis. Det var lite lurigt att göra plättar i en stor stekpanna. Inga vackra plättar men prinsen älskade dom ändå. 
(2 ägg, 1 banan och lite riven kockos)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar