Bild

Bild
(lånad bild http://www.mythailandholiday.net/)

lördag 4 april 2015

Den lille och havet!

Tänkte ge er en liten uppdatering av vad vi haft för oss de senaste dagarna. Strömavbrottet som hade utannonserats blev inte dramatisk alls på något vis. Jag hade oroat mig helt i o onödan. Vi höll oss borta de varmaste timmarna och strosade runt nere i Market Village. Vi märkte absolut inget av strömavbrottet. Vi pratade med en annan familj här i vårt område som sa att de varit här hela dagen och att de ev hade brutit strömmen en kort stund men de var inte helt säkra. All vår mat hade alltså klarat sig. 
Vi sprang på mopedparkeringen på Market Village, ganska imponerande! 

Vi har börjat varva morgonsimmningen med morgonpromenader. Roligt med lite variation. Vi går ner till havet och går sedan en bit längs stranden och sedan hem igen. Vi går ut mellan kl 7-7.30 på morgonen och ser till att vara tillbaka innan kl 9 med tanke på värmen. Prinsen hänger med i bärselen. Imorse stannade vi till och badade lite i havet. Prinsen älskade det och ville inte sluta bada. Det var en lycklig liten kille som kröp omkring i vågorna! 

I veckan kom jag plötsligt ihåg att jag lämnade in på kemtvätten innan vi åkte hit och att jag nog inte hämtat ut det. Osis! Men det gick fint, ringde kemen och de visste precis vilka plagg som var mina som tur var. Kalles pappa fick göra en utryckning och hämta upp tvätten, jättesnällt av honom. 

Vi firade påskafton med att laga crepes! Mums! Kanske inte så traditionellt "påskigt" men det är ju ganska mycket ägg i. Gott var det hur som helst. 

Prinsen åt jord idag. Ja, inte till middag då. Vi var ute på gräsmattan och lekte, bägge föräldrarna var på plats. Då undrar man hur det kunde hända??! Jo, prinsen är en snabb liten rackare. Helt plötsligt hade han en näve jord i munnen. Mamman fick såklart panik och försökte få ut jorden ur munnen på honom. Kände riktigt hur dödsångesten smög sig på. Jag lyckades inte få ut allt, han hann svälja lite grann. Sedan googlade jag hur farligt det kunde vara och ägnade hela eftermiddagen till att hålla koll på om han verkade få någon reaktion på det. Nu har han lagt sig för kvällen och verkar fortfarande vara vid god hälsa. Kanske jag kan släppa det nu.
Sekunderna innan jordincidenten! Man riktigt ser hur lurig han ser ut! 

Och igår hade jag en matincident. Jag hade beställt stekta nudlar med kyckling till lunch. Jag var så hungrig att jag slängde i mig maten. När jag nästan var färdig inser jag att något smakar jäst. Urk! Vid en närmare undersökning visade det sig att jordnötterna i rätten verkar ha blivit dåliga och jäst. Fick panik även då, vill verkligen inte bli sjuk igen. Gjorde ett försök att komma runt ev problem genom att sätta fingrarna i halsen. Inte så fräscht kanske men jag kände att det var det bästa jag kunde göra för att rädda situationen. Och än så länge mår jag fint! 


1 kommentar:

  1. Våran påskaftonsmeny bestod av ägg, lax, sallad och räksoppa.
    Du är verkligen bra på att hitta på namn på blogginläggen, Den lille och havet. Ha ha.
    Jag och Sara skall försöka åka till Härlanda tjärn och titta på påskbrasa där.

    SvaraRadera