Bild

Bild
(lånad bild http://www.mythailandholiday.net/)

söndag 26 april 2015

Jag ska måla hela vääärlden lilla mamma!

Idag hade mamman fått för sig att det skulle göras fingerfärg som prinsen skulle få måla/kladda med. Sagt och gjort, 4 dl vatten och 2 msk potatismjöl kokades ihop och hälldes i burkar. Sedan tillsatte jag röd hushållsfärg i en burk, grön i en burk och en i en burk blandade jag färgerna till någon hemsk orange-brun-svart sörja. Sedan fick prinsen hugga in och kladda på ett papper.

 

Hur gick det då? Prinsen saknade tyvärr konstnärligt engagemang och var mest intresserad av att slita sönder pappret och äta upp det. Nåja, han fick testa på det lite och experimentera.

Bada och plaska är lite mer hans grej! Nya flygplanet som vi köpte på nattmarknaden har blivit en riktig favorit!

 

(Vill tillägga att han såklart badar med uv-kläder och mössa på, detta är precis innan han är påväg upp och mamman kom på att hon ville filma honom lite bara)

Andra söndagsaktiviteter vi ägnat oss åt är potträning. Mamman instruerar på ett pedagogiskt sätt hur det ska gå till, prinsen är dock inte helt övertygad om att detta är rätt sätt.

 


 

4 kommentarer:

  1. Jag fick inte videoklippet att fungera, det står att det är privat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lars! Hade av misstag låst den som privat, men nu tror jag att det ska gå att se den.

      Radera
  2. Så mysigt ni har det. Verkligen kvalitet på tillvaron. Smart att göra egen fingerfärg. Kommer jag med att testa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annelie! Ja, vi myser runt hela dagarna:) Fingerfärg är verkligen otroligt lätt att göra och jag läste att man även kan göra det på ex filmjölk. Dock var inte prinsen så imponerad av mammans fingerfärg men det intresset kanske vaknar när han mognat lite:)

      Radera