Bild

Bild
(lånad bild http://www.mythailandholiday.net/)

tisdag 1 september 2015

2 weeks 2 go!

Nu börjar hemresan närma sig, två veckor kvar! På Baanen råder dessvärre byggarbetsplats. Mycket som ska fixas nu inför högsäsongen. Man förstår ju att de passar på nu även om det är lite tråkigt för oss nu den sista tiden. Men det har gått helt ok hittills. Vi har åkt iväg ut på lite utflykter när det varit som värst. De sågar i betongen så det blir lite oljud. Men vi har passat på att åka till lite lekplatser och vissa dagar har vi åkt till leklandet i köpcentret och lekt av oss.

På utflykt
Prinsen konstaterade att det bästa med lekplatsen ändå var att det fanns en stor grusparkering precis intill där man kunde springa runt och titta på bilar.

Mitt öga är som tur är mycket bättre. Dock verkar det störtomöjligt att få tag på en liknande ögonkräm som jag har med mig hemifrån. Det är typ som en lypsyl för ögat kan man säga, tjock kräm som jag skulle behöva till natten. Hittar inget likvärdigt alls. Försöker verkligen snåla på det lilla jag har kvar och håller tummarna att det räcker i 2 veckor till.

På Bangkok Hospital i jakt efter ögonkräm. Såg nog lite finurlig ut i munskydd och solglasögon på men jag ville inte riskera att få i mig några otäcka bacillusker såhär precis innan hemresan.

Avslutar med en underbar skylt från den nya matmarknaden här i vårt kvarter. "EUROPEAN FOOD FOY YOU" 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar