Bild

Bild
(lånad bild http://www.mythailandholiday.net/)

torsdag 27 augusti 2015

You've got mail

Beställde lite varor från Kit 4 Kids (http://www.kit4kids.com) förra söndagen då vi bestämde oss för att åka tillbaka till Hua Hin. Jag beställde lite barnmatsburkar, välling, ny vällingflaska, haklapp, nappar o dyl. Som jag tidigare nämnt tycker jag inte att det känns särskilt hälsosamt med maten här i Thailand. Mycket gifter och MSG i maten som jag inte vill utsätta Melker för i onödan. Då känns det skönt att kunna få tag på ekologisk barnmat på burk. Det finns en del importerat här på Villa Market. Dock är utbudet litet och de ekologiska burkarna till barn sträcket sig inte längre än till fruktpureer. Synd! Men då är det tur att Kit 4 Kids finns! 

Här stod den lilla godingen och väntade på oss! 

Leveransen skulle ta cirka en vecka men så hade vi oturen att just vårt paket åkte in på en rutinkontroll i tullen. Typiskt tänkte jag, detta kommer säkert ta en evighet att få ut och kosta skjortan. Tullen är väl ganska korrupt kändes det som. De mailade frågor till både mig och Baan-personalen och ringde personalen här och ställde frågor. Men som tur är fick jag sådan otroligt fin och snabb hjälp av Kit 4 Kids och de mailade och uppdaterade mig hela tiden om vad som hände. Och helt otroligt så dök paketet upp här igår, endast 9 dagar efter att det skickades från Sverige! Snabbare än blixten kan man säga, trots vändan in på tullkontroll. Vi är jättenöjda och glada för den proffsiga servicen från Kit 4 Kids!
 
Prinsen kontrollerar nöjt varorna och provsmakar lite. 

Rena julafton! Vi fick vi även några gratisprodukter med, en Plaza Kvinna till mammans förtjusning, en haklapp och några Bambino-skedar. Gratis är gott! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar