Bild

Bild
(lånad bild http://www.mythailandholiday.net/)

lördag 6 juni 2015

Ettårsprinsen rockar!

Idag är ingen vanlig dag nej! För idag fyller mammas och pappas stora prins ett år! Oj, vilken härlig dag vi haft! Och prinsen var överförtjust, det var helt underbart att få se en sådan lycklig liten unge!


Födelsedagsbad för födelsedagsbarnet! Prinsen är den häftigaste, coolaste, härligaste och ljuvligaste lilla unge mamma och pappa vet! Han rockar vår värld varje dag! 

Vi hade en stökig natt. Prinsen hade nog missuppfattat det hela och låg vaken och väntade på sång och frukost på sängen redan runt kl 2 i natt. Han väntade och väntade och stökade runt i närmare två timmar innan han somnade gott igen. Puh! Vi började dagen något senare, med sång, paket och små minipannkakstårtor till frukost. Plättårta kanske man kan kalla det?  Det var iallafall supergott tyckte alla inblandade. Det var alltså bananplättar (3 bananer+6 ägg+lite kanel stekta i kokosolja). Jag kokade jordgubbar och mosade med grädde och fyllde tårtorna med, gjorde två lager och sedan grädde uppe på och toppade med en bit jordgubbe. Mums! Det blev stökigt det också! 
Vill ha! Nu!

1. Hur ska man angripa denna på bästa sätt? 2. Men.. vad smakar det egentligen? 3. Hmm, inte tokigt alls! 4. Finns det mer? 

Jag gick ner till köpcentret för att köpa tårta. Valde en fin med vanilj och chokladfyllning. De packade in den noggrant och precis innan den räcktes över till mig lade de på massa is. Det var då jag insåg att det var en glasstårta jag köpt. Man kan säga att jag fick lite eld i röven! Sprang hemåt med tårtan i högsta hugg, 37 grader i skuggan och solen gassade så svetten rann. Övervägde att ta en tuktuk men jag gjorde bedömningen att det skulle gå fortare om jag lade benen på ryggen. Jag kom iallafall hem med tårtan i fint skick vilket var huvudsaken även om jag själv var genomsvett. 

Melker hade ettårskalas och bjöd såklart in grannarna här på området. Dock fick vi skjuta på kalaset lite eftersom födelsedgsbarnet gick och somnade precis när vi skulle till att börja. Den lilla sömntutan sov och sov och höll på att missa det hela. Men så äntligen vaknade han och firandet kunde börja. 

Banan och cashew-frukt är ju minst lika gott som glasstårta! 

Som sagt har det varit en toppenfin dag och vi har nu nattat vår ettårsprins som sussar gott efter dagens intryck och aktiviteter. 

1 kommentar:

  1. verka ha varit en bra dag bra bilder ha det gott morfar

    SvaraRadera