Bild

Bild
(lånad bild http://www.mythailandholiday.net/)

lördag 27 juni 2015

Tillbaka!

Dåligt med bloggande under veckan som gått! Vi hade några dagar i Bangkok där jag passade på att byta ut delar av garderoben. Dumpade av lite gammalt, sletet och även sådant som jag inte använt under de första tre månaderna här. Sannolikheten att jag kommer att använda det under de nästkommande månaderna bedömdes som låg. Shoppade en del nytt vilket kändes roligt!
 
Tepanyaki i Bangkok.

 Ocean World i Siam Pargon var värt ett besök tyckte både stora och små. 

Vi välkomnade även mamma, Melkers mommo, som anlände till Bangkok i onsdags. Så nu har vårt lilla entourage växt ytterligare. 

Jag och mamma tog en shoppingtur i Bangkok. Här är vi mitt uppe i en glasspaus. 

Efter några dagar i Bangkoki bestämde vi oss för att åka tillbaka till Hua Hin och Baan Jennie, samma radhusområde som vi tidigare bodde i. Vi velade lite hit och dit om vi skulle åka till någon ö istället men valde i slutändan Hua Hin. Jag är glad för det, den första natten här fick Melker hög  feber nu igen. Han blev även snuvig och har haft det otroligt jobbigt och massa kli i munnen. En tand bröt upp idag och nu mår han bättre. Men det känns iallafall tryggt och skönt att vara på en välbekant plats när han är sjuk. Håller tummarna att han är helt kry imorgon. 

Middag på terrassen första kvällen i Hua Hin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar