Bild

Bild
(lånad bild http://www.mythailandholiday.net/)

fredag 5 juni 2015

Lilla prinsen blir stor

Ikväll sa vi gonatt till vår lille prins som imorgon vaknar upp och är en stor kille! Imorgon, när hela Sverige flaggar, då flaggar vi för vår prins som fyller ett år! Det är inte utan att man blir lite sentimental när man tänker tillbaka på året som gått. 


Det har varit lite svårt att få till ett inlägg i bloggen under veckan. Vi har en liten prins som är mitt i ett utvecklingssteg samtidigt som han precis fått två nya tänder i överkäken och nu även ett nytt litet gryn som skymtas i nederkäken. Det helt enkelt varit lite stökiga kvällar och nätter på senaste. Stackars liten. Jag brukar passa på att surfa och blogga lite när Melker somnat för kvällen men på senaste har han varit lite svårsövd och de kvällar han inte varit det har han sovit väldigt oroligt. Jag har försökt skrapa ihop lite sömn genom att gå och lägga mig tidigt och skippa surfandet helt enkelt. 

Lite strandbilder från veckan som gått! 

Idag har vi förberett lite inför morgondagen. Vi gick till köpcentret och köpte några presenter vi kollat ut i förväg. Eftersom vi är här kommer han inte få särskilt många presenter, bara några småsaker. Han får istället lite påfyllning på sitt sparkonto inför sina framtida investeringar. Vi har valt tårta som kommer att inhandlas imorgon. Får bli köpetårta då vi inte har någon ugn. Jag har stekt lite bananplättar ikväll som jag ska fylla med grädde och jordgubbar som små minipannkakstårtor. Det blir säkert uppskattat då han älskar bananplättar! 
Plättar utan plättlagg blir inte så runda men goda ändå! De bruna fläckarna är kanel.

Hade tänkt försöka få honom vägd och mäta honom nu till ettårsdagen, både roligt att ha dokumenterat inför framtiden men även skönt att kolla av så att han följer sin kurva. Vi är i och för sig inte så oroliga för det då han är ganska "frodig" även om han smalnat av lite sedan han började gå. 

Vi har ju pottat lite sedan ca en månad tillbaka. Jag skulle ljuga om jag sa att det går som tåget:) Men vi har faktiskt haft lite framgång på senaste, prinsen har prickat rätt både en gång igår och idag. Dock har han fortfarande lite svårt att förstå hur man sätter dit kiss och bajs på pottan även om han vet att det är där det ska vara. Men det är inte så lätt när man är så liten, det kommer säkert såsmåningom. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar