Bild

Bild
(lånad bild http://www.mythailandholiday.net/)

söndag 31 maj 2015

Första morsdag - check!

Igår firade vi alltså min första morsdag! Vi hade en jättefin dag! Känner mig så lyckligt lottad som har min fina lilla familj! Efter lunch igår gick jag på en thaimassage. Har dock kommit fram till att det nog egentligen inte är min grej, jag gillar mer lite mjukare tag. Nästa gång kör jag oljemassage istället. Men massagen gjorde säkert gott för nu har jag träningsvärk i ryggen och nacken. Jag har varit på väldigt många dåliga thaimassager men många bra också såklart. Men det här med att de ska knäcka en hit och dit och hålla på är bara obehagligt tycker jag.



Vi tog en eftermiddagsfika igår på ett mysigt café här i närheten. Morsdag och allt, festade vi till det med en helt ljuvlig chokladmousse-tårta och cheesecake. Prinsen fick titta på lite fiskar som fanns i en damm och gunga lite i hammocken.

Vi festade till det ännu mer och beställde in dessert efter middagen igår också! Spännande japansk dessert i form av en friterad boll med inbakad chokladglass och söt bönpasta till det. Supergott! 

Idag har det varit ännu en riktigt het dag! Vi tog en tur till köpcentret och käkade lunch och strosade runt lite i svalkan från AC:n när det var som varmast. Det är alltså ett väldigt stort köpcenter med food court längst ner, två våningar med butiker och lite andra restauranger och caféer och längst upp i byggnaden finns bowling, bio, spelhall, barnland och teknik-marknad (ipads, mobiltelefoner osv). Sedan har det såklart badats en del under eftermiddagen! 

En kvällsnöt sitter aldrig fel!  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar