Bild

Bild
(lånad bild http://www.mythailandholiday.net/)

måndag 18 maj 2015

Vad saknar man efter två månader på vift?

Såklart väldig individuellt! Men nu är det alltså två månader sedan vi anlände till Bangkok och jag tänkte dela med mig om vad jag hunnit med att sakna hemifrån. Det jag främst saknar är kvalitet! Och då menar jag generellt på det mesta. Här är otroligt svårt att hitta saker av bra kvalitet oavsett om det gäller så enkla saker som toalettpapper, tvättmedel, brödrost you name it! 

Saknar även bröd! Jag har ju problem med vetemjöl och just glutenfritt bröd är inget man äter här. Överlag äter nog inte thailändarna särskilt mycket bröd själva men vanligt bröd är såklart inga problem att få tag på. Däremot är det inte svårt att klara sig här om man har problem med både gluten och laktos (som mig) eftersom dessa produkter inte är så vanliga i thaimat. Men hursomhelst saknar jag verkligen bröd! Vi har ingen ugn heller så baka eget funkar alltså inte. För att råda bot på problemet funderar jag på att slänga ihop lite glutenfritt stekpannebröd.

Det är väl de största saknaderna hittills! Och den svenska våren såklart! Nu är det mindre än en månad kvar till vår Hongkong-resa, längtar! 

Att fylla upp den lilla plaskdammen är alltid lika spännande! En vattenstråle kan ju göra vem som helst lycklig! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar