Bild

Bild
(lånad bild http://www.mythailandholiday.net/)

måndag 11 maj 2015

Chokladbollens dag!

Eftersom jag är en riktig chokladbolls-fantast har vi såklart firat chokladbollens dag idag! Jag tog en promenad ner till affären i eftermiddags för att handla ingredienser. Kakao är inte svinbilligt och det är inte smör heller så det blev exklusiva bollar kan man säga. Kokosflingor verkar vara näst intill omöjligt att få tag på här, konstigt nog. Har haft det på min inköpslista varje gång vi handlat men än så länge inte lyckats få fatt på det. Verkligen konstigt med tanke på att kokos i alla möjliga former används till så mycket här. Det fick helt enkelt bli chokladbollar rullade i kakao och en variant med jordnötsflingor. Blev hur som väldigt gott.

Inte de snyggaste bollarna men kanske de godaste??!

Mamman behövde renoveras lite så när prinsen sov sin förmiddagslur blev det ögonbrynsfärgning. Man är ju inte så pigg på att dra på sig smink överhuvudtaget när det är 37 grader i skuggan så lite färgning piggar upp och man känner sig lite fräschare. Jag var även och frillade håret förra helgen. Det var en lite lustig upplevelse. Jag gick till en ganska hipp frisör som hette Chic, där kostade det kanske lite mer och de som jobbade där såg väldigt moderna ut. Det var tre personer inblandade i proceduren, en som tvättade håret och kammade till det inför klippningen, en som klippte håret och en som fönade håret efteråt. Tvättning och massage av hårbotten var underbart och varade i 15-20 min! Härligt! Frisören kändes noggrann men han förstod inte alls hur jag förklarade att jag ville ha det. Men jag var rätt nöjd ändå, bara jag fick det lite toppat. När håret skulle fönas erfarande jag att värmeskydd inte är något man använder här trots att det sedan blåstes på med ordentligt med värme och hon slet och drog i håret med den ena dåliga hårborsten efter den andra. Men som sagt så var jag ganska nöjd med resultatet i slutändan. 

Har ännu inte kommit till någon lösning på järn-problemet.. Insåg att det skulle bli otroligt mycket sesamfrön för stackars lille prinsen att trycka i sig för att komma upp i några större järnmängder. Jag har bestämt mig för att försöka få tag på hirs istället. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar