Bild

Bild
(lånad bild http://www.mythailandholiday.net/)

tisdag 5 maj 2015

Minisemester!

Igår morse packade vi väskorna och åkte iväg på en liten semester. Liten både i tid och rum. Vi åkte inte särskilt långt med andra ord och blir endast borta till torsdag. Vi bokade en fin resort i Cha-am Beach som bara ligger några mil från Hua Hin. Det var mest för att komma iväg och få lite miljöombyte, gott att få mysa lite på hotell och även få lite strandliv. Från vårt hus i Hua Hin är det ca 1 km ner till stranden. Dessutom är stranden i Hua Hin inte känd för att vara särskilt fin. Nu bor vi på en resort precis vid stranden vilket gör havet lite mer lättåtkomligt. 
Prinsen och pappa checkar ut balkongen! 

Utsikten från vår balkong på 10:e vån!

Prinsen testar studset i sängen! 

Verkligen härlig resort vi hittat! Fina, stora rum, fantastisk utsikt och tre stora pooler där det alltid går att hitta skugga. Finns bar i vattnet i två av poolerna och barndel i två. Vattnet är inte klor utan de använder någon modern form av reningssystem utan klor. Det finns fyra restauranger på hotellet. De är dock lite dyrare än vanliga thai-priser men inte så farligt ändå. Det finns även ett barnlekrum och ett fitnessrum. 

Sprang på ett så charmigt litet hak, Baan Taylan, där vi redan hunnit äta både frukost och middag. Dock hade jag lite otur, beställde hamburgare och då jag inte kan äta brödet blir det ju lite mindre mat för min del. Men köttet smakade lite konstigt så jag vågade inte äta det heller. Slutade med att jag åt potatisen, ägg, ost och coleslaw. 

Prinsen blev såklart väldigt intresserad av i redningen på Baan Taylan, små porslinsdjur överallt. 

Behöver kanske inte säga att det har badats en del, bilderna får tala för sig! 
Jag och prinsen är de två pyttefigurerna i mitten i den övre poolen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar