Bild

Bild
(lånad bild http://www.mythailandholiday.net/)

tisdag 19 maj 2015

Ibland blir det lite tokigt..

När jag beställde in middagen blev det tydligen lite miss i kommunikationen och jag fick två varmrätter! En Cesarsallad och en cheeseburgare med pommes. Bägge två var supergoda och det positiva var att jag fick testat bägge två:) Jag blev i alla fall väldigt mätt och belåten. När Kalle hade ätit upp sin fish and chips fick han rycka in och hjälpa mig lite på slutet.


Prinsen var väldigt nöjd och satt och petade med lite bitar av pommes (osaltade såklart) medan vi åt. Han brukar få smaka lite grann av vår mat när det passar. En gång fick han smaka thaimat av mig som jag inte tyckte var särskilt kryddstarkt men stackarn blev förskräckt och tyckte det var alldeles för starkt. Sedan dess har jag varit väldigt försiktig med att låta honom smaka om vi äter thaimat då det ofta är lite chili i. Men annars får han ofta smaka lite av oss, tror att det är viktigt att han får känna sig delaktig och smaka av samma som vi äter (när det funkar).

Här smakar han på min fruktdrink, banan och ananas. Även den fick godkänt! Vi har en väldigt matglad liten kille som äter det mesta. 

Efter myrattacken mot vällingpaketet har vi köpt någon form av ersättning som vi hittade här i butiken. Den smakar ganska gott tycker jag dock var den ingen favorit tyckte Melker, första kvällen drack han nästan allt. Nästa kväll var han ganska skeptisk, den är ju lite tunnare än välling. Eftersom han normalt sett inte är särskilt kräsen av sig kämpade vi inte vidare utan jag använder pulvret till att berika gröten med istället och det funkar alldeles utmärkt. Jag gör alltså bara vanlig havregrynsgröt med ersättningspulver och lite kanel i. Det älskar han och dessutom blir det ju lite matigare med havregrynen i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar